בית למד וו גימל

בלוג. או בעברית תקנית- רשומות. אז מה זה בלוג, איך כותבים בלוג ולמה בכלל צריך וכדאי לכתוב בלוג? בואו נעשה רגע סדר:

 

מה זה בלוג?

בלוג הוא אסופה של פוסטים /מאמרים/ מדריכים שכתב אדם מסוים, בנושא מסויים והכניס אותם תחת קורת גג אחת- בד"כ כחלק מאתר או כאתר בפני עצמו המכיל את כל הפוסטים. הבלוג לא נכתב ולא מפורסם בפעימה אחת כמו שכותבים ספר לדוגמא, אלא המאמרים נכתבים ומתפרסמים על פני תקופה, בתדירות קבועה או משתנה.

הבלוג יכול להכיל תכנים של ידע מקצועי, מדריכים בנושאים שונים, הגיגים ותובנות ועוד.

 

למה בכלל צריך בלוג?

כתיבת בלוג היא לא משימה פשוטה. היא מצריכה תשתית אינטרנטית לפרסום (אתר בקיצור:) היא צריכה השקעה בכתיבת התכנים לעיתים קרובות, מחשבה על נושאים מעניינים ורלוונטים, מעקב אחרי תגובות ופניות של הקוראים ועוד.

אבל בכל זאת- אין ספק כי כתיבת בלוג באתר שלכם- יש לה מעלות רבות בעיקר בתחום השיווקי:

 

  • יצירת אוטוריטה

כל עסק שרוצה להיות מותג גדול ומפורסם, צריך לייצר לעצמו אוטוריטה והרבה נוכחות ברשת. נוכחות ברשת מתבטאת באופנים רבים כגון- העלאת סרטונים ליוטיוב, שיתופים ברשתות חברתיות ועוד. אחת הדרכים החזקות ליצירת אוטוריטה יציבה היא כתיבת תכנים כמו פוסטים, מאמרים ומדריכים אשר מתפרסמים לעיתים קרובות גם באתר שלכם וגם בפלטפורמות נוספות. 

 

  • אתם המומחים!

כאשר אתם כותבים תוכן מקצועי המכיל מידע מבוסס מתוך הניסיון שלכם והידע שצברתם, כאשר אתם נותנים בפוסטים שבבלוג מענה על תהיות / בעיות/ חלומות של הקוראים, כאשר אתם מסיעים להם בעזרת מדריכים או טיפים- אתם הופכים להיות ה-מומחים בעיניהם לנושא. אתם הופכים להיות הכתובת הראשונה שהם יפנו אליה כשהם יצטרכו עזרה, כי הרי אתם כאלה מומחים! כמה אתם יודעים! עובדה- הבלוג שלכם מלא בתוכן איכותי… 

 

  • קידום אורגני בגוגל

כתיבת תכנים באתר שלכם היא דרך מצויינת לקדם את האתר שלכם בגוגל על ידי הכנסת מילות מפתח, קישורים חיצוניים ופנימיים, תגובות של קוראים ועוד. ככל שתכתבו יותר הרבה ובתדירות יותר גבוהה וככל שהתוכן יהיה מעניין יותר ורלוונטי לקוראים גוגל יזהה את האתר שלכם כאתר איכותי ויקדם אותו באופן טבעי במנועי החיפוש.

 

  • חימום לקוחות

 בלוג הוא בעל פוטנציאל להעביר את הקוראים במשפך מהיר בו הם מקבלים מידע, מתרשמים מהמומחיות שלכם ופונים אליכם ליצירת קשר או להמשך התקשרות איתכם. כל קורא הוא לקוח פוטנציאלי וכאשר הפוסט שכתבתם מדבר אליו מעניין אותו הוא הופך לליד חם.

 

  • חוסך לכם זמן!

כמו כן הפוסטים הם הזדמנות מצוינת להעלות נושאים ושאלות שאתם נדרשים לשוחח איתם עם לקוחות ובכך לחסוך לכם זמן מיותר על הסברים והדגמות. כאשר לקוח מתעניין או שואל לגבי תהליכים או מושגים שונים בעסק- אתם מפנים אותם אותו למאמר הרלוונטי וחוסכים לכם ברברת מיותרת. הוא מקבל את כל המידע על מגש דיגיטלי 🙂

 

  • בניית קהילה

הפוסטים בבלוג הם הזדמנות ליצור קהילה סביבכם: קהילה תומכת, פעילה, מתעניינת. כאשר כל אחד מהקהילה הוא לקוח פוטנציאלי! הכניסו כפתור מניע לפעולה והרשמה לקבלת התכנים והעידכונים ישירות למייל בסיום הפוסט, בתחתית האתר או בפופאפ קופצני. 

 

ככה תכתבו בלוג איכותי 

  • עיצוב מקצועי

עיצוב מושך וברור של הבלוג באתר הוא קריטי. הפוסט צריך להיות קריא, מאיר עיניים ומגרה לקריאה. בליווי תמונות, הדגשות וכו'.

 

  • תכתבו כל הזמן

הקפידו על תדירות קבועה של הכנסת תוכן לאתר. זה יכול להיות פעם בשבוע/ פעם בשבועיים/ מינימום פעם בחודש. זה חשוב על מנת להישאר דינמיים גם בקהילה וגם אצל גוגל.

 

  • בחירת התכנים 

את התכנים תבחרו לפי קהל היעד. מה שמעניין את הלקוחות שלכם. תוכלו לבדוק זאת על ידי מיפוי של השאלות שחוזרות על עצמם או על ידי חיפושים שנעשים בגוגל וכמובן אפשרי לשאול בצורה ישירה את הלקוחות על מה תרצו שאכתוב בפעם הבאה…

 

אז שואלת אתכם עכשיו: על מה תרצו שאכתוב בפעם הבאה??! 

תשאירו נושא שמעניין אתכם בתגובות למטה ובעז"ה נכתוב עליו בהמשך.

עוד מאמרים

רוצים להשאיר תגובה?

תגובה אחת

  1. תודה, התכנים שלך יפים וברורים!!
    אם כבר כתבת על בלוג
    אשמח לקבל קישורים לאתרי בלוגים טובים בנושאי בניית אתרים ועיצוב גרפי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נדבר פלוס ?